maria som talareare

- Jag strävar alltid efter att förmedla nya perspektiv och ge upphov till nya tankar. För mig är det viktigare att  du som lyssnare tänker själv än att jag som föreläsare endast förmedlar vad någon annan redan har tänkt. Mina föreläsningar innehåller därför få teorier, men alltid många exempel. Detta gör att föreläsningarna hålls på en lyssnarvänlig och vardaglig nivå. När du lyssnar till mig skall du kunna känna igen dig samtidigt som du i ditt arbete eller liv direkt skall kunna använda det du hör.

Maria erbjuder ett vackert språk, inspiration, många exempel, ett lyssnarvänligt material, vardagskunskap, möjlighet till tryckt material och ett och annat skratt.

Till vem?


- Mina föreläsningar i företagsutveckling vänder sig till företag, nätverk och organisationer och tar upp företagsekonomi i vardagen, (kultur)entreprenörskap och entreprenörsanda. Föreläsningarna anpassas alltid efter publik och ändamål och passar därför både till allmänna inspirationsföreläsningar och mera specifika workshops. I publiken brukar hittas såväl personer intresserade av att starta företag som nyblivna och längre hunna entreprenörer. 

-Mina föreläsningar i livsutveckling vänder sig till alla som är nyfikna på att förändra sitt liv. Kanske börja jobba mindre, våga mer eller börja ta en större kontroll över sin vardag, t.ex. genom en ökad grad av självhushållning. Kanske vill du ha en större förståelse för din privatekonomi, samtidigt som du på ett lätt och praktiskt sätt för vidare denna kunskap till dina barn? Jag har själv erfarenhet av att leva självhushållande, med stor kontroll över min egen arbetsmängd och ekonomi. Denna erfarenhet delar jag gärna med mig av till andra intresserade. 

 

Maria som författare

Ett smakprov av  Marias bok "Ta betalt!" hittar du här nedan. Boken har nominerats till årets marknadsföringsbok i Sverige. 

Det är även möjligt att beställa "skräddarskrivet"material som distribueras till deltagarna efter föreläsningen. På så vis kan deltagarna ha nytta av föreläsningen även en lång tid efteråt. Här kan du se ett exempel på ett marknadsföringsmaterial som delades ut elektroniskt till deltagarna i Concordias marknadsföringsklinik. 

Maria har totalt skrivit åtta böcker. Böckerna har getts ut på Liber, Norstedts och på eget förlag. Mer info om böckerna hittar du under fliken ovan. 

Smakprov "Ta betalt"

Smakprov "Måndagsmarknadsföring"